fredag 26 mars 2010

Spel till film

Har du någonsin känt en svårkontrollerad lust att slå någon? En lust som kliar så mycket i fingrarna och gör dig så frustrerad att du är tvungen att agera. Hittills finns det bara en person som gjort mig detta. Det må vara en skitsak och mitt agerande är djupt otillfredställande.

Denne någon är Uwe Boll!

Som den halvflitige TV spelskonsument jag är så bara måste jag gnälla på honom!

Jag och några kompisar har emellan oss spenderat ett flertal timmar framför spelet "farcry" och när vi på plats i filmbutiken får se att den blivit till film kan vi inte annat än känna en liten känsla av välbehag i våra Mammainköpta nördkalsonger. Men ack... Vad som borde vara en mutantfylld pangpangare i djungelmiljö har alltså Uwe Boll, detta underbarn till regissör, lyckats förvandla till någon slags parodi. "Mutanterna" ser ut som om dom hyrts in från spökhuset på grönan och djungeln är någon form av kanadensisk granskog. TROTS att det står klart och tydligt på omslaget att den utspelar sig i djungeln.

Någon borde fan få sig en känga för detta! Och i ovanlighetens namn fick faktiskt några en chans att banka lite vett i Uwe... När folk sågade filmen (alla hans filmer skulle jag tro) så bjöd han in ett gäng spel/filmrescensenter till boxningsmatch. Han vann dock alla fighter. Synd att Magnus Samuelsson inte rescenserar film :(

www.petitiononline.com/RRH53888/petition.html
Här är ett massupprop för att stoppa denne filmmarodör!

Ps. Om någon råkar ha någon sorts kontakt med Uwe så tipsa om att jag gärna går en rond eller tio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar